Krav til webshoppen
Når du søger om en indløsningsaftale, modtager du sammen med aftalen de regler og betingelser, som gælder for aftalen. Her uddyber vi dog nogle krav, som du skal opfylde forud for modtagelse af aftalen:
- Din virksomhed og forretning skal være registreret i Danmark
- Din virksomhed og forretning skal have kontoforbindelse i et dansk pengeinstitut
- Din virksomhed og forretning skal kunne dokumentere tegningsregler
- Hverken virksomhed, forretning, ejerkreds eller ledelse må være registreret i RKI Kreditinformation A/S
Krav til dit website
Navnet på din forretning skal være tydeligt overalt på sitet. Dine kunder skal hele tiden kunne skelne mellem forretningens navn og eventuelle leverandører af varer og ydelser. Desuden skal det fremgå, at din forretning er ansvarlig for korttransaktionen, den solgte vare eller ydelse, kundeservice, reklamationer og alle øvrige faktorer i forbindelse med handlen. Disse krav står også i indløsningsaftalen.
Vi anbefaler desuden, at du besøger disse links:år du søger om en indløsningsaftale, modtager du sammen med aftalen de regler og betingelser, som gælder for aftalen. Her uddyber vi dog nogle krav, som du skal opfylde forud for modtagelse af aftalen:
Forbrugerombudsmanden
Her finder du de regler, der skal overholdes.
Forbrugerstyrelsen
Her er der god hjælp at hente – for eksempel i de to dokumenter “Nye regler om fjernsalg” og “Fælles holdning til handel og markedsføring på internettet”.
E-handelsfonden og E-mærket
E-handelsfonden er en non-profit-fond stiftet af Forbrugerrådet, Dansk Handel & Service, Finansrådet, HTS, Dansk Industri, HK, ITEK, DANSK IT, ITK, IT-Brancheforeningen og FDIH.
Fonden varetager “e-mærket”, som er den danske mærkningsordning for tryg og etisk forsvarlig færden og handel på nettet. Det er en sikkerhed både for dig og dine kunder. På E-handelsfondens hjemmeside kan du læse mere om, hvordan din forretning kan blive e-mærket. Her finder du også retningslinjer for god skik ved handel og markedsføring på nettet.
Krav til oplysninger om selve forretningen
- Navn (dagligt navn og juridisk navn) og adresse (ikke postboks)
- Telefonnummer (og evt. e-mailadresse) på kontaktperson
- Beskrivelse af forretningens ydelser/varer – inklusiv priser, skatter og afgifter
- Det skal være tydeligt for dine kunder, at de kan betale med kort
- Du skal vise logoerne for de kort, der kan betales med
- Bruger du 3-D Secure, skal du vise logoerne fra de internationale kortselskaberImport/eksport kørsler til eks. prisopdatering, kunder, produktgrupper,C5
- Tydelig beskrivelse af de bestilte varer/ydelser samt pris
- Totalbeløbet, som kunden skal betale (inklusiv specifikation af evt. skatter, forsendelsesomkostninger og andre gebyrer)
- Det skal fremgå, at betalingen sker via betalingskort
- Det skal fremgå, hvilken valuta der betales i
- Forventet leveringsdato
- Navnet på modtageren
- Leveringsadresse (må ikke være en postboks)
- Tydelige handelsbetingelser (herunder regler for fortrydelsesret, samt hvem der betaler for returfragten, hvis købet fortrydes). Handelsbetingelserne skal accepteres inden selve betalingsprocessen
- Navnet på din forretning
- Beskrivelse af de bestilte varer/ydelser
- Ordrenummer
- Købsdato (transaktionsdato)
- Transaktionsvaluta
- Transaktionsnummer
- Leveringsdato
- At betalingen er gennemført
- Det må ikke være muligt at indtaste ukrypterede data. Dette skal vises med en gul hængelås nederst i browseren
- Det må ikke være muligt at indtaste PIN-kode
- Det må ikke være muligt at sende kortdata via ukrypteret e-mail